International Conference on Marketing Management MM 2017

Serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w trzeciej edycji konferencji poświęconej współczesnemu marketingowi i zarządzaniu marketingowemu MM 2017.

Celem konferencji jest integracja środowiska naukowego poprzez  wymianę wiedzy i poglądów dotyczących problematyki współczesnego marketingu i zarządzania. Pragniemy zwrócić szczególną uwagę na obecne trendy w zarządzaniu i marketingu uwzględniające nowe zjawiska w zachowaniach konsumentów, innowacyjne technologie komunikacyjne, informacyjne oraz badawcze.

Szczegółowe informacje na stronie http://mmconference.sggw.pl/


International Conference on Marketing Management MM 2015

W dniach 18-19 czerwca na Wydziale Nauk Ekonomicznych SGGW odbyła się międzynarodowa konferencja z zakresu zarządzania marketingowego (II International Conference on Marketing Management MM 2015). Organizatorem konferencji była Katedra Polityki Europejskiej, Finansów Publicznych i Marketingu.

Konferencja była ważnym wydarzeniem dla branży marketingowej – przybyli na nią goście z blisko 30 uczelni polskich i zagranicznych. W konferencji udział wzięli także przedstawiciele władz Uczelni i Wydziału, kadra naukowa oraz studenci i doktoranci Wydziału Nauk Ekonomicznych oraz innych wydziałów SGGW.

W trakcie konferencji zaprezentowano 46 wystąpień w języku polskim i angielskim.

Uroczystego otwarcia konferencji dokonali Prorektor ds Prorektor ds. Nauki prof. dr hab. Jan Niemiec, Dziekan Wydziału Nauk Ekonomicznych dr hab. prof. SGGW Jarosław Gołębiewski oraz dr hab. prof. SGGW Joanna Szwacka-Mokrzycka, Kierownik Katedry Polityki Europejskiej, Finansów Publicznych i Marketingu.

Konferencja składała się z 5 sesji, z czego dwie odbyły się w pierwszym dniu konferencji, a kolejne w drugim dniu. Pierwszym obradom plenarnym przewodniczyli dr hab. prof. SGGW Joanna Szwacka-Mokrzycka, przewodnicząca komitetu programowego konferencji oraz prof. dr hab. Stanisław Kaczmarczyk z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Poznaniu. Drugim obradom plenarnym przewodniczyli dr hab. Edyta Rudawska z Uniwersytetu Szczecińskiego oraz prof. dr hab. Marian Podstawka z Wydziału Nauk Ekonomicznych SGGW.W trakcie obydwu sesji poruszono aktualnie zagadnienia z zakresu znaczenia problemów zarządzania marketingowego w teorii i praktyce marketingu.

Po obradach plenarnych goście konferencji zostali zaproszeni na uroczysty obiad do pałacu rektorskiego SGGW, a później na wizytę w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin – najnowocześniejszym i jednocześnie najmłodszym muzeum w Warszawie, gdzie gości oprowadzono po salach dokumentujących historię i wkład Żydów w rozwój polskiej kultury, nauki i gospodarki. Po wizycie w muzeum uroczysta kolacja odbyła się na Krakowskim Przedmieściu w restauracji „Delicja Polska“.

Drugiego dnia konferencji obrady rozpoczęły się sekcjami tematycznymi dotyczącymi tendencji zmian w zachowaniach konsumentów oraz strategii marketingowych współczesnych przedsiębiorstw. Pierwszej sekcji przewodniczyli dr hab. prof. SGGW Wojciech Pizło oraz dr Iwona Pomianek, a drugiej dr hab. Hanna Górska-Warsewicz oraz dr Marzena Lemanowicz.

Konferencję zakończyło spotkanie uczestników wszystkich sesji na wspólnych obradach plenarnych, którym przewodniczyli dr hab. Marzena Jeżewska-Zychowicz oraz dr hab. prof. SGGW Jarosław Gołębiewski.

Warto podkreślić, że zarówno w trakcie podsumowania, jak i po zakończeniu każdej sesji, miały miejsce ciekawe i ożywione dyskusje, a wystąpienia prelegentów cieszyły się dużym zainteresowaniem uczestników konferencji.


Koło Enactus SGGW Mistrzem Polski w Enactus National Competition 2015!

Dnia 25 maja 2015 drużyna Enactus SGGW działająca przy Wydziale Nauk Ekonomicznych prowadzona przez dr Joannę Chudzian z Katedry Polityki Europejskiej, Finansów Publicznych i Marketingu zajęła pierwsze miejsce w konkursie i będzie reprezentować Polskę na Mistrzostwach Świata w Johannesburgu. W trakcie konkursu studenci z najlepszych uczelni w Polsce prezentowali projekty biznesowe oparte na zasadach odpowiedzialnego biznesu.

Drużyna Enactus SGGW trakcie każdego roku akademickiego we współpracy z naukowcami i praktykami z firm partnerskich tworzy projekty biznesowe odpowiedzialne społecznie, które pod koniec maja pokazuje na finałach krajowych. W trakcie tego wydarzenia każda z drużyn prezentuje przez 100-osobowym jury efekty swojej pracy w postaci 20 minutowych prezentacji w języku angielskim. W roku 2014 drużyna Enactus SGGW zdobyła tytuł „Most improved team”. W tym roku Enactus SGGW zajął pierwsze miejsce w konkursie i pokonał drużyny z takich uczelni jak Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet Gdański czy Szkoła Główna Handlowa.

Projekty zaprezentowane przez Enactus SGGW dotyczyły aplikacji mobilnej dla afatyków oraz symulacji ekonomicznej dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Przy projekcie dotyczącym edukacji ekonomicznej wsparcia merytorycznego studentom udzielili pracownicy Katedry Polityki Europejskiej, Finansów Publicznych i Marketingu SGGW.

Wygrana w konkursie oznacza, że drużyna Enactus SGGW wraz z opiekunami będzie reprezentować Polskę na Mistrzostwach Świata, które odbędą się w dniach 15-16 października 2015 w Johannesburgu (RPA). Enactus SGGW zmierzy się tam z projektami z ponad 40 różnych krajów świata.

Serdecznie gratulujemy!